Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, november 15

Strikket skjørt i Finull fra Rauma

Rauma Ullvarefabrikk viste mange fine strikkemodeller på strikkekafé på Frei i september. Jeg ble da inspirert til å strikke meg et skjørt.  Da jeg var i tjuårene strikket jeg mange kjoler og skjørt til meg selv, men siden har det vært mer eller mindre slutt. Nå er det på´n igjen. Skørtet er strikket i Finullgarn, og mønsteret er fra Pt Design.  Siden jeg nå er inne i en blå periode, ble fargevalget i blåtoner.





5 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Kjempestilig skjørt! Dette blir nok beundret av mange, og sikkert godt å bruke i vinter.
Blåbærlyng er fint å bruke, ja;) Det var noe av det aller første jeg prøvde å sy på under naturprosjektet mitt, men til krans har jeg ikke brukt det. God idé;)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Det var utrolig fint, og nydelige farger! Hvordan er det på? Hvor langt? Ha en flott høstdag! Klem Cathrine :-)

Sylke Feldhusen sa...

Det var veldig fint! Sikkert godt å ha på når kulden kommer ;)

Vform sa...

Vilken vacker kjol du stickat!!
Blått gillar jag också ... men har inte den färgen i användning just nu!
Kanske mera varma, jordfärger som rost, beige och även svart och grått!
Men man kan väl ändra sig :)
KRAM, ha en fin vecka!

LisaM sa...

Kjempefint skjørt!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails