Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

lørdag, desember 20

Engler etter mønster fra Familien og en enkel "stjernelenke"

I år kom jeg litt sent i gang med å lage ny julepynt. Det har nesten blitt tradisjon hos meg å lage en ny variant av engler til jul. Jeg abonnerer på Familien, og for noen uke siden fant jeg mønster på engler av papir i nettopp dette bladet. Dessverre var mønsteret svært lite, så jeg måtte forstørre selv ved å tegne på ruteark. Prøvde først å forstørre på printeren, men det var også vanskelig.

Engelen fremmerst har fått kjole av tapet, mens kjolene til de bakerste englene er laget av papir malt med akrylmaling. Den ene har i tillegg fått mønster med vanlig stempel, mens den andre har fått sjablongmønster på kjolen sin.  Litt blonder til pynt hører også med.






En dag jeg var innom Pandurobutikken falt jeg for fristelsen å kjøpe en "stjerneutstanser".  Denne har jeg brukt svært mye, og angrer så absolutt ikke på kjøpet. Her har jeg laget et stjernelenke ved hjelp av utstanseren.  Lenka er ganske enkelt laget av en tynn ståltråd, litt god lim, og papirstjerner i forskjellig papir. "Less is more!"





5 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Englene dine ble kjempefine! Og stjerneutstanseren er sikkert praktisk :) Ha en fin 4.adventshelg :)

Edny sine puslerier sa...

Åhhh, så nydelig! Du kan virkelig å få frem de nydeligste uttrykk! Slike stjerneutstansere har jeg ikke sett, men har brukt mye en som har flate stjerner på skolen. Dette var veldig fint;)

Vform sa...

Ååååå, så fina änglar!
En riktig änglakör som sjunger i juletid :)
Stjärnor är så vackra och passar perfekt i granen :)
Tack för hälsningen och alla kommentarer, nu ska vi väl hinna blogga mera ;)
Önskar Dig en GOD och Skön JUL!!
Kramar ♥

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Her var det mye fint som vanlig!
Skjønne engler!
Og jeg falt virklelig for stjernelenka, helt nydelig!
Ønsker deg ei flott jul!

helle sa...

Det kræver et talent at skulle forstørre et mønster og få det printet ud, men det er du mester for, hvor er de søde dine engle. Og stjernepyntet enkel og fin på en gran!

Vil ønske dig og din familie en rigtig glædelig jul!

Klem Helle:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails