Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

torsdag, november 20

Strikket/heklet lue og et bilde med hjerte

Det går fortsatt mye i småstrikk her i huset. Må innrømme at jeg også er i gang med en genser i Tynn Alpakka, men dette er håndarbeide som tar tid, og jeg må ha litt småprosjekter ved siden av. Er litt utålmodig av meg og vil gjerne komme i mål ganske raskt.

Denne lua har strikket flettekant. Deretter er resten av lua heklet. Det var kjekt å lage lue på denne måten. God passform har den også. Jeg har brukt Cortina fra Sparkjøp.




Tidlig i høst var jeg litt hektet på å lage bilder. Mange av dem fikk hjerte og tekst som hovedmotiv. Her er et av dem. Må vel innrømme at det ble meget feminint i fargevalget.





5 kommentarer:

Tovepia sa...

Likte lua di godt!! Alltid dekorativt med ei litt stor flette på lue og pannebånd.
Nyt november..her kom det litt snø i kveld..så vidt:))

Edny sine puslerier sa...

Denne lua har Birgitte strikket til meg. Den er også i lilla;) Det var med den hun fikk meg til å bruke lue.. Og den har blitt flittig brukt. Kjempefine disse hjertebildene dine med tekst!

Vform sa...

Vackert, vackert Janne!!
Till och med färgerna går ton i ton :)
Ha ett fint veckoslut!
Kram ♥

helle sa...

Kan godt forestille mig at huen har en god pasform, det er altid lidt svært med huer der sidder for tæt, for man får en helt ny frisure når man tager huen af!! - og det er ikke altid en man bliver pæn af, hi-hi!
Dejligt billede også!

Klem Helle

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Den lua var virkelig flott!
Er ikke så flink til å bruke lue,bare pannebånd, men denne hadde vært noe.
Helt nydelig!
Og vakkert hjertebilde også.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails