Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

fredag, november 8

Engler av rakved

Mitt lager av rakved har nå minsket betraktelig . Disse englene ble skåret ut av en fjøl som fortsatt hadde  hvitmaling i behold. Det er ikke ofte man er så heldig å finne rakved med farge. Synes det er litt sjarmerende med den slitte malingen. Englene skal være med på julemesse. Kanskje kan de fungere som skytsengler for en eller annen. Skytsengler  skal iflg. katolsk opfattelse beskytte et menneske og hjelpe om nødvendig.  Og litt beskyttelse trenger vi vel alle fra tid til annen .......


Disse englene har ikke fått så mye dekor. Tror materialet de er laget av passer best uten alt for mye stasj og utsmykking. 
 







15 kommentarer:

Ruths datter sa...

Stilig. Du kor flink du er.
Klem

Muffin sa...

Å, de var kjempefine!Helt nydelige altså, de kommer til å gp som varmt hvetebrød på julemessen.

Siv sa...

Herlige engler! :o)

Edny sine puslerier sa...

Kjempestilige!! Og en skytsengel har vi vel alle bruk av og til;)

helle sa...

Så fine de er i sig selv, uden behov for den store staffage.
De skal nok gå som varmt brød på markedet til jul!

Hav en fin helg Janne

Klem Helle

Unknown sa...

http://vindsromantik.blogspot.se/

Hej bästa Janne...
Sä fina änglar, skyddsänglar de är nog glädje- änglar också, man blir glad av dem.
Jättefint målade och med spets.
De kommer att säljas bra på marknaden, Lycka till.

Kramar Margaretha

Sylke Feldhusen sa...

Janne, jeg liker så godt det du lager av rekved, og englene her er bare helt topp! Synd at julemarkedet ikke er nærmere meg, det hadde passet så godt med en slik engel hos meg... ;)

Ønsker deg en fin kommende uke!

Dordis kreative glede sa...

Nyyyydelige engler :)

Anonym sa...

Åh så nydelige,for en fantasi.:))
Ha en fin Søndag.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Jeg har bestandig vært svak for engler, så disse gikk rett hjem hos meg:)
Fantastiske!
De går nok fort unna på julemarkedet.

Fin dag videre til deg!

snødronningen sa...

Så kjempe flotte engler,tror jeg skal gå på jakt etter drivved,og lage meg noe flott jeg også.
Disse kommer til å gå fort på messen,ha en strålende søndag.klem

anneskreative sa...

Disse ble vakre,,,,er helt enig med deg om at de bør være enklest mulig,,,,det var fint. Sjønner du er godt i gang med juleforberedelser,,,,jeg driver å strikker og hekler en del gaver i år,,,,og de kan jeg jo ikke vise fram på bloggen.
Lykke til med messa.
Anne

Vform sa...

Åååå, jättefina änglar!
KRAM ♥

Merethe sa...

Vakre engler. Helt perfekt med bare litt pynt. Likte de virkelig godt. Flink du er! Klem Merethe

Turid sa...

Herlighet dem var fine - sku ønske æ kunne kjøpe en ....er det mulig?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails