Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, mars 25

Hjemmelaget påskepynt

Når jeg tar fram påskepynten oppdager jeg alltid at noe virker litt "utgått på dato". Så det blir som regel litt fornyelse på denne fronten hvert år.  Her er en dekorert pappboks fra Panduro, som skal brukes til oppbevaring av påskegodt. Denne er grunnet med maling, og fått litt pynt i form av blonder. Jeg har laget haresjablonger ved hjelp av lamineringsmaskinen, som deretter er svarmpet utenpå boksen. En grei måte å lage sjablonger på. Knotten på toppen er fra vår gamle kjøkkeninnredning.




Nye påskeegg blir det stort sett hvert år. Disse er kjøpt på Sparkjøp, og overmalt i ønsket farge. Jeg har malt dekor i form av gåsunger, påskeliljer, blåklokker og sommerfugler. Disse har fått oppheng  av hamptau, og henger som pynt i vinduet.








Til slutt vil jeg ønske riktig god påske til alle som ser innom!

18 kommentarer:

Unknown sa...

Så nydelige egg du har dekorert. du lager disse fine tingene som er så delikate. God påske til deg. Klem fra meg. ;))

Hantverkarglädje sa...

Ja de va vackra påskägg det, önskar jag kunde göra lika fina. Tyvärr har jag inte prövat dina olika tekniker.
Ha en trevlig påsk du också.

Ruths datter sa...

Så nydelig og delikat du lager alt. Ser at du har snø utenfor ruten din.Våren er ustadig hos dere også.
Klem

Barbros lille atelier sa...

Så mye fint du lager! Nydelige påskeegg!

Ønsker deg en riktig god påske!

Klem

Tovepia sa...

Flott påskepynt!
Innom for å ønske deg ei riktig god påske, kos deg masse!! Klem fra mæ;)

Sylke Feldhusen sa...

Så fint det ble! Ønsker deg en god påske!

Klem

Klarafina sa...

Nyyydelig! God Påske!

Vform sa...

Fantastiskt vackra påskpynt, Janne!
Äggen skulle passa perfekt i mitt fönster också ;O)
Ha en skön vecka!
KRAM ♥

anneskreative sa...

Så koselig ny påskepynt du har laget,,,,esken ble lekker. Jeg er ikke så glad i gult så her hos meg er det også mye beige og grønt med noen lilla lys innimellom.
God påske til deg.
Klem Anne

Janne sa...

Nydelig påskepynt!! Boksen med kjøkkenknott var superflott!! Ja, eggene også, du er helt unik med malekosten!
Ønsker deg en superflott og god påske!
Klemmer fra Janne

Orlaug sa...

Flott påskepynt...kreativt!
Har leita fram litt pynt, eg òg i dag.Men ikkje noko nytt her i år :)
God påske til deg!

helle sa...

Herlig påske dåse med kære små harer, Janne du er så kreativ!

Ønsker dig hermed også en dejlig påske med dine kære!

Klem Helle

Unknown sa...


http://vindsromantik.blogspot.se/

Önskar dej en underbar Glad Påsk helg.
Älskar påskharen och ägggen. du är duktig på att måla och att få allt så vackert.

Ktam Maggan

Annelis hantverk sa...

Underbart vackert påskpynt du har gjort!
Glad Påsk!

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Janne!
Som alltid så lager du de nydeligste ting - jeg er imponert!

Ønsker deg og dine en riktig god og varm påske!

Klem Cathrine :-)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Du lager de skjønneste ting!
Så smart å lage sjablonger selv, det har jeg ikke tenkt på.
Resultatet ble i alle fall helt nydelig!
Og flotte egg,med smart oppheng:)
Takk for flotte tips!

Og fortsatt riktig god påske til deg!

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Kjellfridsblogg sa...

Å, dette var fin påskepynt! Vakre, sarte farger.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails