Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

onsdag, september 19

Strikket kjole, et lite bilde og nytt mål i Stikk ut-aksjonen

I sensommer strikket  jeg en kjole, eller kanskje den kan kalles tunika, som jeg ble ganske fornøyd med. På stikkekaféen som husflidslaget arrangerte i vår, var denne tunikaen en av modellene som Rauma ullvarefabrikk hadde med seg for å vise fram.  Likte den så godt at jeg umiddelbart bestemte meg for at den skulle strikkes. Til meg selv denne gang :)



Noen småbilder blir også produsert innimellom strikking og annet håndarbeide. For tiden inneholder de fleste bildene mine tekster. Ikke noe unntak denne gangen heller. Istedet for å male teksten, er den her skrevet ut fra pc.




Stikk UT-aksjonen
Slike skilt, som vises nedenfor, er det mange av her i området. Stikk UT-aksjonen, i regi av Friluftsrådet Nordmøre og Romsdal, er blitt en kjempesuksess, og har hittil registrert over 64000 turer siden 10 mai. Dette vil med andre ord si at ca. 500 personer er på tur hver eneste dag.  Kommunene som er med på aksjonen har et stort antall merkede turløper man kan velge mellom.  De fleste som deltar i aksjonen er ivrige etter å registrere seg på flest mulig ulike turmål.  For min del har jeg nå rundet 20 forskjellige turmål. Ikke så mye i forhold til mange andre, men jeg er relativt fornøyd likevel. Da jeg startet var målet 10 ulike turer. Ved turmålene finnes en postkasse hvor man skriver seg inn, og samtidig noterer seg koden for turen. Så registreres denne på UteNordvest sine nettsider når man er kommet hjem, dusjet og funnet fram kaffekoppen.

Dette skiltet befinner seg like bak huset vårt. Turmålet er den mest krevende av løypene i Kristiansund. Siden dette snart er det eneste turmålet i kommunen jeg ikke har besøkt, jobber jeg med å motivere meg for turen. Problemet er at det er bratt, og jeg har høydeskrekk.........



I helga var vi på Stikk UT i Romsdalen, nærmere bestemt på Nordneset ved Farstadstranda. Til tross for mye vind, var det en forfriskende tur ved storhavet. Ikke av de mest krevende løyper, men 5 kilometers gange t/r gir litt morsjon det også.







Det flotte med dette tiltaket er at løypene er svært varierende i forhold til fysiske krav. Noen er korte, noen er tilpasset rullestol, andre kan sykles, og noen få er slik at det er en stor fordel å være i god form. Jeg synes dette er et flott tiltak, ikke bare med tanke på den helsemessige gevinst, men også fordi vi har oppdaget mange flotte steder vi ikke har visst om tidligere. Jeg takker min venninne Ingunn som greide å lure meg med på dette :)

16 kommentarer:

Tovepia sa...

Såå flott tunika!..og i den blåfargen er den sikkert lekker til jeans.
Flott bilde igjen, artig med kombinasjonene du bruker..og her med tekst.
Så flink du er med turer..og det er jo et kjempefint prosjekt..og som du sier, en får sett seg rundt.
Ha en god ferd mot helg, klem;)

Ruths datter sa...

Den tunikaen er bare lekker. Fin farge også. Akkurat det ordtaket på bildene dine er så fint synes jeg.Bildene også selvsagt. Vi har ikke fått tatt så mange stikk ut turer som vi ønsker pga hyttebygging, men har nok til at vi kan kjøpe kopp. Denne turen du viser ser grei ut.
Klem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, den tunikaen var fin, og nydelig farge da! Stikk ut-aksjonen var et flott tiltak, og det hjelper sikkert på motivasjonen til å komme seg ut på tur!

Klem Cathrine :-)

MITT FARGERIKE sa...

Tunikaen og fargen er fin, ser du har har besøkt min heimtrakt og utsikt. :-)

Käranån sa...

Jättefin tunika, vackert mönster det är på den. Bilden med den fina texten är också fin!

Anonym sa...

Nydelig kjole/tunika,og for en skjønn blåfarge. :) Flotte naturbilder også.
Klem.

helle sa...

Hvilken fantastisk natur du har rundt omkring dig, hvilke flotte billeder!! Det må jeg opleve...
Fin kjole også, der er noget 50ér agtigt over den som jeg godt kan lide! Stort arbejde ser det ud til!

Klem Helle

InGa sa...

Så fin kjole du har strikket. Vilket garn har du brukt?
Flotte bilder fra Farstad. Min pappa er födt der, så det var spennende å se. Isär siden jeg selv sitter i Austraila, for tilfellet.
Ha en fin helg.

Ingunns hobby sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ingunns hobby sa...

Har du økt til tredve turer kanskje etter som du har blitt så ivrig......Så ut som en fin tur dette da.

Vform sa...

Vilket trevligt inlägg du gjort Janne!
Innehåller lite av varje!
Jag tycker också om att ha texter på mina produkter ... som du vet ;O)
Jättefin är din tunika också!

Naturbilderna är underbara! NU vill jag ut till fjällen, då höstfärgerna är som vackrast !!! Ser riktigt hur vinden viner runt öronen! Gäller att vara bra klädd!

Ha en riktigt sjön helg!
Ps. Jag är också höjdrädd ;)
KRAM Vivan

Hantverkarglädje sa...

Vao, den tunikan skulle jag gärna ha men jag skulle alldrig ha tålamod att sticka den. Jättebra grejat.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så vakker tunika!
Likte så godt fargen:))
Og vakkert bilde du har laget også, teksten gir det lille ekstra, flott!

Herlige turbilder også,så flott med slike tiltak som får folk ut på tur.
Var så vakkert med de strendene:)

Ønsker deg en fin kveld og ei god helg!

Siv sa...

Lekker kjole/tunika!

Takk for at du deler dine naturbilder - moro å se for en utflytta nordmøring. :o)

Merete sa...

Takk for din hyggelige kommentar:-)
Ja vi har mye felles og så flink du er. Du lager mye fint! Kreativitet setter spor i kverdagen..Hjertelig fra Merete

Inger Marie sa...

Så flott tunika!
Og bilde du har skapt er bare fantastisk!!
Nå skal jeg kikke mere hos deg...spenneden blogg du har:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails