Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

fredag, april 1

Krakk med kjøttmeismotiv og auksjonskjøp

Her er nok et maleprosjekt med kjøttmeismotiv. Har sikkert nevnt tidligere at kjøttmeisen er min favorittfugl, til tross for at den slettes ikke er noen sjelden fugl. Derfor blir denne fugletypen også med i mange av mine malemotiver. Denne gangen på en Ikeakrakk. Disse krakkene er meget praktiske og blir nesten uunnværlig når man først har fått et eksemplar i hus. Har sett at Jysk også har lignende krakker nå.













Forrige søndag var jeg på auksjon sammen med en venninne som er like glad i slike "begivenheter" som meg. Synes dette er kjempespennende. Jakter i utgangspunktet på gamle håndarbeider og gammelt håndverk, men det var ikke så mye av dette slaget på auksjonen. Så jeg kom heller hjem med et engelsk servise. Er veldig glad i engelsk porselen av denne typen, og da jeg fikk hele stasen for kr. 360,- var jeg riktig så fornøyd.







Dette diktet kom jeg over mens jeg drev og surfet på nettet. Tar det med her, for jeg synes teksten var så nydelig. Tror jeg skal benytte den i et eller annet maleprosjekt.

20 kommentarer:

Tovepia sa...

Først, tusen takk for flott bilde som henger på min vegg, nydelig!!
Så kan du komme hjem til meg å male krakken min også:O))

Kjempefint service du fikk for en billig penge!..så artig å få tilslag på slike flotte ting...har faktisk aldri vært på auksjon;)
Kos deg masse i helga, måtte sola skinne imorgen også;)
Klem fra meg;)

Malys krok sa...

Har sett på disse krakkene, og syns de er så fine. Heretter blir jeg nok alltid å se for meg disse vakre fuglene når jeg ser en, og da blir jo de uten, helt bleke. Du er kjempeflink! -Margit-

Tussi sa...

Du er jammen stødig på handa, og flink med malerkosten - flott krakk!
Ha en fin helg :)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så nydelig krakk!
Herlig motiv som alltid:))
Og så heldig du var med ausjonskjøpet,har også vært på jakt etter engesk teservise, men uten hell enda.Har bare funnet asjetter og sukkerkopp...
Dette var kjempeflott!
Ønsker deg ei flott helg!

Smykkas sa...

Så vakker kan altså en Ikeakrakk bli.

Diktet var virkelig nydelig. Det gjelder å vokse.

Klem

"Romfortrivsel" sa...

Nydelig krakk. Dette er jammen også en god idé! Kanskje noe å tenke på til barnebarnet til ettårsdagen? (I juli). Men kjøttmeisene er din spesialitet. Jeg måtte malt noe jeg kunne se etter...
Ha en flott lørdag!!

Jorunn sa...

Jeg har også en slik krakk, men den er langt fra så fin som din! Du er virkelig flink til å male kjøttmeisen.
Engelske service er noe for seg selv. Og du har fått tak i et med fine farger og mønster. Og så billig!
Ha en finfin helg :)

Margrethe sa...

Så søte kjøttmeis, og så fine de ble på krakken:)
Alltid gøy å gjøre et godt auksjoskjøp og et helt servise til 350kr må man jo kalle et godt kupp ja:)

Vform sa...

Hej Janne! Tack för alla kommentarer! Hoppas du såg svaret på din fråga om blodbröd i mitt förra inlägg (i kommentaren)!
Härliga talgoxar du målat :) Jag söker också en pall och två barstolar till vårt nya kök! Tror jag hittat dem på Ikea, men vi har 30 mil dit :/
Superfina ... och billiga koppar du hittat!
ha en fin helg!
Kram Vivan

Gry sa...

Krakken er vakker og koppene vidunderlige! For et kupp!
Klem : )

Hellemor sa...

Heia Janne,
flott krakk - sånn en er sandelig til pynt i hjemmet!Du er utrolig til å male... helt naturtro!

Håper du har en god helg - og ja, du har vært ei av de trofaste følgere hos meg - setter altid stor pris på dine koselige kommentarer :-)

Klem klem

Tino sa...

Krakken ble utrolig flott!
Flott service du fikk tak i også.
Ønsker deg en fin søndag!
Klem T

Elkat sa...

Nydelig motiv på en Ikea krakk.Dette kan du,kjøttmeisene er kjempe flotte.
Supert servise du fikk på auksjonen,også at det var i så mange deler.Et kupp!
Det blir spennende å se hva du lager og plasserer diktet på.
Ha en fortsatt fin søndag.

Viola sa...

Jeg holdt på å falle bakover her, for disse fuglene du har malt er bare så perfekte og herlige! Både disse og de under her! :) Tror jeg linker til deg, så jeg finner deg igjen! :)

Ha en fin søndag! :)

Unknown sa...

Du er så utrolig flink til å male... Kjøttmeisenen er veldig naturtro!

Krakken ble et kunstverk!

Klarafina sa...

Veldig vakkert servise! Det minner meg om at snart er det vår og loppemakeder :)

Nostalgia sa...

Nydelig krakk ! Aldeles bedårende med de skjønne kjøttmeisene på :-)

Serviset var jo et kupp i de skjønneste farver :-)

Ønsker deg en fin ny uke !
Klem, Nostalgia

Turid Holm Flaa sa...

Så masse fint du viser fram.

Käranån sa...

Så fina talgoxar du har målat och vilken fin servis du har ropat in på auktion!!

mimmi-leone sa...

Så nydelig krakken ble, du er bare kjempeflink!

Ønsker deg en fortsatt fin uke med hilsen fra Mimmi-Leone

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails