Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

onsdag, mai 26

Ny postkasse

I pinsehelga fikk jeg endelig ordnet med ny postkasse. Denne gang i metall. Den forrige var av treverk, og var nå i ferd med å gå i oppløsning. Postkasser i tre er etter min mening finest, men også minst holdbare. Derfor ble det metallkasse denne gangen. Som dekor valgte jeg å male fru Skjære sittende i et blomstrende epletre. Det er litt vanskelig å få malingen til å sitte på slike glatte flater, så det er ganske krevende å jobbe med dette underlaget. Men med ganske mange strøk lakk til slutt, håper jeg dekoren varer noen år.


I går arrangerte vi strikkekafé, noe som var svært vellykket. Dette var fjerde året på rad Frei husflidslag stod for et slikt arrangement. Det ble fullt hus, og jeg tror nok at Magda fra Happy Knitting kunne dra hjem med et langt mindre garnlager enn hva hun ankom med. Magda er en "fargeklatt" av en dame, som kom helt fra Trondheim for å stille opp på strikkekafeén vår. Selv kjøpte jeg to typer garn, oppskrift på heklet cap, og en veske til å oppbevare håndarbeide i. Egentlig hadde jeg lyst til å kjøpe garn og mønster til kjole, men jeg kom til å tenke på alle ufoene mine. Men Magda har jo nettbutikk, så jeg skal alltids få skaffet tingene likevel.

24 kommentarer:

Smykkas sa...

Tenk å ha et slikt eventyr av en postkasse.

Fuglemotivene tar aldeles pusten fra meg.

Klem

Annelis hantverk sa...

Men oj så vacker den postlådan blev! Riktigt fina färger och fågeln på kvisten är hur fin som helst!
Ha en bra dag!

Tovepia sa...

Du må ha nabolagets vakreste postkasse!

Må se inn på Magda jeg også, har ikke hørt om henne.
Ha ei fortsatt flott uke og klem fra meg;)

Vform sa...

Hej Janne!
Riktig fin postlåda du målat!
Har du använt oljefärg? Tycker det är svårt att få färgen att fästa på underlaget ...
Säkert trevligt att ordna träffar med samma intresse! Och vad mycket fint du skaffat dig!
Ska titta in hos Magda :)

Fin vecka till dig!
Kram Vivan

Tussilago sa...

tenk så glad postbudet blir nå;)
Jeg hadde vært lykkelig om jeg kunne hente posten min i et slikt smykke av en postkasse! Du er fantastisk flink!!

Ruths datter sa...

At du er så flink til å male da.Den kråken er jo bare så flott malt og blomstene da. Du er en kunstner. Tror det er den fineste postkassen jeg har sett. Det hørtes kjekt ut med strikkekafe.
Klem

Mona sa...

Vilken vacker postlåda! En sådan skulle jag också gärna ha! Men jag är inte så bra på att måla...
Ha en trevlig kväll!

Nikoline sa...

KJEMPEFLOTT postkasse,Janne!
Eit lite tips;eg pussar ned metallkassa med rørleggarmatte og det gjer jobben med dekormalinga enklare:0)

helle sa...

Jeg tror næsten det er den smukkeste postkasse jeg har set indtil nu! Kan forestille mig det var lidt af en proces at få malingen til at blive på plads, håber den holder i mange år frem!

Klem fra Helle

Elkat sa...

Nydelig postkasse.Skikkelig flott fugl motiv,du er kjempe flink.
Ha en fin kveld.

Tussi sa...

Den satt i sikringsboksen - du er da en mester med malerkosten!
Flott postkasse, håper den holder i maaaange år :)

Barbros lille atelier sa...

Wow, for en lekker postkasse! Du imponerer stadig, Janne:-) Fuglemotivene dine er bare helt skjønne, og så gjør du så utrolig flott håndverk!

Klem

Anonym sa...

SÅ fin - du er flink Janne!
Nydelig malt - det holder nok lenge skal du se:-)
Ha en fin dag,
klem Hege.

Hantverkarglädje sa...

Det var då en intressant postlåda. Skatan den är nog pricken över iet.
Ha det gott.

Groskro sa...

Det må vel være den fineste postkassen på hele Nordmøre?? Kjempefin!! :-)

Merethe sa...

Nydelig postkasse. Jeg gir meg over, du er så utrolig flink til å male. God helg fra meg :)

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Må være en drøm å være postbud hos dere:)
Dette er noe annet enn de vanlige grønne kassene må jeg si.
Rett og slett vakker!
Ønsker deg ei flott helg:)

ralfefarfars paradis sa...

Utrolig flott postkasse- så flink du er til å male!! Nydelig motiv;)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så fin postkassen din ble, ja, det er et problem med de i tre, så forhåpentligvis er denne mer holdbar!

Så moro med strikkekafé! Ja, man får jo lyst til å lag så mye, men det er greit å innse at tiden ikke strekker til for alt! Men noen planer må man jo ha...!

Klem Cathrine :-)

Nostalgia sa...

Så nydelig Janne ! dette var en eventyrlig postkasse ! tenk å ha en slik :-)

Ønsker deg en fiiin kveld !
klem, Nostalgia

Hulda sa...

Så skjønn den postkassa ble. Et flott motiv! Du er jo så flink til å male. :) Likte veldig godt headerbildet ditt. Så nydelig med de små fuglene.

cille sa...

Wow! så mye fint du har laget siden sist! Du er jo en kunstner til å male, og både postkassen din og ikke minst syskrinet ditt er jo bare kjempe lekkert! Ha en strålende uke med penselen din! Klem..

Anne sa...

Kjempe fin postkasse du har malt :) Liker så godt motivene dine!

Lissie sa...

Nydelig postkasse!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails