Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

tirsdag, mai 11

Jakten på rosa puter- kortlaging - award

I fjor malte jeg et bilde som var ment å skape litt sommerstemning på kjøkkenet. Da jeg igjen hengte det opp for noen dager siden, fant jeg ut at jeg skulle satse på farger som passet til dette bilde, som sommerens kjøkkenfarge. Dermed falt valget på rosa. Men det skulle vise seg å være lite rosa i butikkene denne sommeren. Jeg endte opp med to ensfargede puter som overhodet ikke så ut slik jeg hadde forestilt meg dem inne i mitt hode. De var rett og slett kjedelige. Derfor fant jeg ut at de måtte stasjes opp litt før de ble lagt på benken hvor jeg hadde tenkt å ha dem. Fant passende cliparts på nettet, som ble skrevet ut på transferpapir og festet på putene ved hjelp av strykjern. I tillegg sydde jeg på hekleroser som jeg kjøpte på loppemarked i fjor. Hadde ikke helt funnet ut hva de kunne brukes til, men nå kom de altså til nytte. Når jeg blir lei av putene, kommer jeg til å sprette "hekleriene" av igjen. Kanskje de kan brukes til noe annet også - gjenbruk er jo viktig....... Fjorårets loppefangst bestod også av en god del gamle grytelapper, som nå fikk komme fram som pynt sammen med sommerbildet (som er inspirert av vår nabo Fru Skjære). Grytelappene er alle i pastell og passer derfor utmerket sammen med resten.






Kortlaging
Vi har meget skiftende vær her for tiden. Vi får fortsatt gjenvisitt av Kong Vinter innimellom. Dette skjedde også på søndag. Da passet det godt med litt innesysler, så jeg dro fram eskene mine med papirutstyr. Dermed fikk jeg laget noen kort med glansbildemotiver. Er svært glad i glansbilder av det nostalgiske slaget, så utvalget er ganske stort i min glansbildebeholdning. På nærbutikken finnes en hylle hvor det henger ark med glansbilder, og når jeg gjør matinnkjøp er det ikke sjelden at det også er glansbilder blant melkekartonger og melposer i handlekorgen min.




Award fra Solveig
Fra Solveig som har bloggen Solbergets mange prosjekt, har jeg fått denne awarden. Jeg vil også anbefale andre å besøke bloggen hennes, den er verd et besøk. Tusen takk, Solveig!

16 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Hej! Kom plötsligt in på din blogg och fann en massa fina bilder och ideér. Verkligt trevligt, kommer igen.

Anonym sa...

Gratulerer så mye med award - vel fortjent til en kreativ dame som deg!:-)
Nydelige puter i herlige farver!
Ha en fin dag,kos deg:-)
Klem,Hege.

Vform sa...

Hej Janne!
Grattis till awarden!
Den är Du värd!
Rosa är inte riktigt min färg ... men med dina dekorationer på kuddarna blev de riktigt mysiga!
Passar perfekt på bänken och med din fina tavla på väggen :)
Härliga kort!
Ha en skön vecka!
Kram Vivan

Groskro sa...

Veldig fine puter - smart å fikse på dem på den måten :-) Fine kort du har laget også.

Smykkas sa...

Du lager så mye lekkert at jeg blir stum av beundring. Alt sammen var en fryd for øyet.

Gratulerer med awarden.

Klem

AnneLavendel sa...

Gratulerer med award. Du fortjener den virkelig. Du er en stor inspirasjon for mange :)

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Hei! gratulerer så mye med award ☺
Putene ble kjempefine når du fikk stæsja dem ♥ Fine kort du har laget også ☺

Klem fra fru Strøm

Tovepia sa...

De ble lekre! Jeg er selv glad i rosa, så på hytta her går det i hvitt og blått med rosa tilbehør;)

Sitter ute for første gang i år med kaffen og heklekroken og koser meg glugg ihjel...dette har jeg venta på sååå lenge!

Ha ei flott helg og klem fra meg;)

Unknown sa...

Takk for du er ny følger på bloggen min. Du har en fin blogg. Jeg har lagt meg til følger på bloggen din også.
Putene ble veldig fine. :))

Solveig sa...

Oj, de putene ble jo kjempelekkre! Så herlig med litt annerledes design enn det en elles ser:o)
Så flotte grytekluter du viser. De er jo et smykke i seg selv.
Kortene dine er helt etter mitt hjerte - skjønne var de. Du er utrolig kreativ og oppfinnsom. Så spennende å besøke bloggen din:o)
Tusen takk for fine ord og anbefalinger, min venn. Det varmer:o)

Håper solen og godværet når deg til helgen og 17 mai. Ønsker deg flotte dager.
Klem fra Solveig

Sylke Feldhusen sa...

Så flotte puter det ble etter at du pyntet dem! Det virker koselig på kjøkkenet ditt :)

Elkat sa...

Putene ble såå flotte etter litt hjelp fra deg!
Kortene var også flotte.
Gratulerer med award,den fortjener du virkelig!!
Ha ei flott mai helg!Klem.

Hellemor sa...

Så utrolig fine ting du viser! Jeg likte absolutt allt! Putene var blitt kjempesøte og personlige, bildet var skjønnt og nostalgisk - og kortene var bare heilt topp! Gir deg heilt rett i det med glansbilder... har også selv en bunke liggende, og fler kommer det til hele veien :-) Likte fasongen på kortene, og...
Håper du får en god helg og en varm og glad 17. Mai
Masser av klemmer fra Helle

Ruths datter sa...

Flott award da. Du er jammen kreativ også da. Kjempestilige puter og de helkerosene var du heldig med. Greit med gjenbruk. masse arbeid bak hver rose. flott vær på nordmøre nå. Vi koser oss på hytta.
klem

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Kjære vene så masse flott du lager!
Putene fikk virkelig et annet uttrykk med dekoren,så smart:)
Og kortene, fantastiske!
Gratulerer med awarden, veldig fortjent:)
Ha ei toppers helg og riktig god 17. Mai!!

Unknown sa...

Hei på deg!
Så utrolig flotte de putene ble når du hadde stashet litt på dem... :O) Gjorde seg i kjøkkenkroekn sammen med de gamle grytelappene..., kjempekoselig. :O)

Jammen er du ikke flink til å lage kort også... :O)

ønsker deg en fin dag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails