Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, september 13

Bondeauksjon

Forrige helg var jeg på auksjon. Mer eller mindre alt inventar fra en større gård ble auksjonert bort, og auksjonslokalet var fylt til trengsel. Utrolig mye flott skulle selges, og det var svært vanskelig å ikke bli revet med i budrundene. Så litt av hvert ble med tilbake til Frei.......

En gammel seng med flotte utskjæringer........
Om jeg setter i gang med å sy en stor skinnfell, har jeg nå en seng som den vil passe i. Foreløpig står senga umontert i vaskerommet, hvor jeg akkurat har gitt den en omgang med grønnsåpe.


To melkespann som jeg har planer om å ha blomster i.....................
På grunn av kontinuerlig regnvær den siste uken, har det ikke fristet å dra avsted for å kjøpe blomster. Tror kanskje jeg kommer til å kjøpe lyngblomster.....

Et gammelt soll og et stort trelokk som opprinnelig har tilhørt en stor tretønne.........
Sollet hadde litt dårlig bunn, så jeg kledde det med kontaktpapir og fylte opp med røsslyng. Det store trekokket skal også brukes til pynt. Blir fint å bruke i juledekorering.


Servise med stråmønster.................

Et lite gammelt bord.........
Bordet er i perfekt stand, og har en skjult skuff under bordplaten.

To koselige gamle stoler...............
Den ene har fått plass på stua, og den andre har fått tilhold i hallen i første etasje.




Synes egentlig jeg var heldig med auksjonsbesøket. Betalte ca. kr. 1800,- for alt dette, og mener selv jeg fikk mye for pengene.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hei.Så heldig du var som fikk tak i så mye fint.Skinnfell i skuvsenga blir jo kjempe fint.De melkespannene må du male på, det har vært fint.Ha en riktig god natt.Klem fra Bodil

Brocante sa...

Oj,oj..... her har du funnet mye fint. Jeg ble mest betatt av den fine senga tror jeg - ja stolene også. Pisen var jo aldeles bra også. Det er da kjempegøy når en finner så mye fint til en brukbar pris.

Monicas sa...

du har jo gjort ett kupp.....billig, når æ tenke på den senga.....sukk....den var bare såå fin att..her er så lite loppis, men ser meg rundt å lurer på hvor jeg skulle ha evt noe nytt

Orlaug sa...

Litt av eit kupp....alt detta for 1800,-.....supert.
Senga var no kjempeflott, då.....og alt det andre òg.

Jorunn sa...

Såå mye fint! Sengen var kjempefin, og de melkespannene kunne jeg godt tenkt meg ;) Og prisen var det ingenting å si på, nei! Ha en flott uke!!

Unknown sa...

WOW..., så mye flott du har handlet på bondeauksjonen..., likte den gamle sengen spesielt godt!

ha en fin valgdag!

Tino sa...

Så mye fint du fikk tak i. Synes spesielt sengen var flott. Det må bli kjempefint med skinnfell oppi den.
Ha en fin uke, klem :)

Margrethe sa...

Så mye fint du fikk kjøpt! Den senga var utrolig flott. Ha en fin kveld:)

Turid sa...

Ååååå heldige du- sååå mye flott!!
Alt var jo bare rå lekkert, den senga må jo alene være verdt summen du betalte for alt.
Kos deg med skattene.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Så heldig du har vært!
Nydelig seng,og stolene..sukk!!!
Gøy med slike auksjoner:)
Ha en flott kveld:)

Nikoline sa...

Oi..oi...oi... det der må jo berre vera eit KUPP! Herlighet så flotte ting! Heldige deg...
Ha ein fin haustkveld vidare :0)

Stubbetufsa sa...

Heldige du! Jeg likte også senga kjempegodt. Den blir nok fin når alt er på plass!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails