Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, juli 26

Lokkegås

Like før helgen fikk jeg et hasteoppdrag. Joakim (eldstegutten) kom plutselig på at han skulle dra på gåsejakt på Smøla. Men først måtte han skaffe seg lokkegås. Så seint på torsdagskvelden forsvant han i kjelleren, og kom etter en stund opp igjen med seks utskårne gjess som jeg fikk det "ærefulle oppdrag" å male. Og slik gikk den fredagen - bortimot 6 timer tok det å framskaffe en flokk canadagjess. Det ble ikke den bakedagen jeg hadde planlagt på forhånd........ Nå håper jeg bare lokkegjessene greier å lure de levende gjessene - selv om jeg egentlig ikke tror de er så lettlurte. Det blir spennende å se når jegeren kommer tilbake .......

10 kommentarer:

Orlaug sa...

So det er slik det føregår med gåsejakt....
trur sjangsane for fangst må vere store, for dessa ser no svært so levande ut.
Me får vel rapport?

Hulda sa...

Utrolig flotte gjess du har malt! Imponerende arbeid. Flott notisbok og pose du har laget også.

Anonym sa...

Hei.Så fine Gåsene ble.Du kan jo ha dem på pynt efter att Joakim er ferdig med dem.Håper att jakten jikk bra.Ha en riktig fin Søndag vidre.Bodil

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Trodde de var levende jeg..at du hadde skaffet deg "plenklippere":)
De var utrolig flotte,kan jo brukes som hagepynt etter jakta!
Ha ei fin ny uke:)

Gry sa...

Så fotte gjess!
Håper de får fangst så du får deg ei gåsesteik for alt arbeidet...
Ha ei flott uke!
Klem Gry : )

Havfruen sa...

Jøss, de så jo utrolig ekte ut. Da kommer nok gutten hjem med fangst skal du se.
Ha en flott dag:)

Brocante sa...

Og virker de ikke på de virkelig gjessene så kan du jo be om å få dem - fin dekorasjon i hagen !!!!

Velkommen til min kreative verden sa...

Jeg ble imponsert. Du må være veldig flink! Jeg ser på bloggen din at du har mye fint: )

Ikke bare du, men det å klare å skjære ut sånne flotte fugler. Dette var virkelig fint.

Flotte collager!

Unknown sa...

Kjempeflott lokkeduer...O:)..., du lurte ihvertefall meg!

Ha en fin dag!

Linda sa...

Med disse naturtro gjessene tror jeg helt sikkert at de blir lurt og at fangsten blir bra!
Du imponerer stadig du, flinkis!
Fin notisbok du har laget, enig med deg pengegaver er kjedelig, selv om det er det ungdommene helst ønsker seg.
Den flotte boka gjør gaven mer personlig!

Ha en fin dag!
Klem fra Linda

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails