Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

mandag, juni 1

Heklet toalettveske ferdig

Så har jeg fått montert min heklede toalettveske (viste bilde av halvferdig prosjekt i et tidligere innlegg). Ble egentlig ganske fornøyd med resultatet, og tror nok at den kommer til å bli ganske mye brukt, både som toalettveske og til andre formål. Fargevalget er ganske uvanlig for å være meg, som vanligvis velger lilla eller rosa nyanser. Men forandring fryder......



Utgangspunktet for vesken var dette bildet som jeg fant et eller annet sted her i Blogglandia. Likte det så godt at jeg måtte prøve å kopiere. Som bildet viser er det store muligheter for å få brukt opp restegarnet ......


Måkelatter - en god bok
Måkelatter av Kristin Marja Baldursdottir er min sist leste bok. Handlingen er lagt til en fiskelandsby på Island. Hovedpersonen er Freyja, som vender tilbake til hjemstedet etter flere år i Amerika. Med sitt vakre og mystiske vesen blir hun beunderet av de fleste av landsbyens befolkning. Selv om Freyja synes å egne seg best til å gå "på stas", viser det seg etterhvert at hun også har andre sider, blant annet teft for foretninger.

Boken er litt annerledes enn andre bøker jeg har lest, men den er både fengende og humoristisk, og vil gjerne anbefale den til andre som er glad i å lese.


Sko dekorert i decoupageteknikk
Disse bildene fant jeg på et nettsted om decoupage. Ble helt betatt av de lekre skoene som jeg aldri har sett maken til. Men bildene satte meg på en ide - om man vil ha spesielle sko til et antrekk, så kan man kjøpe billige ensfargede pumps, som man selv kan dekorere slik at det matcher antrekket. Måtte bare vise dem fram ..........


16 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott toalettveske! Virkelig nydelig med de heklede blomstene. Den blir vel fin å ha med på ferieturer i sommer. :)

Gry sa...

Toalettmappa ble kjempefin!
Silig med de skoene, har sett noe lignende før en gang. Det hadde vært morsomt å prøve...
Takk for boktipset!
Ha ei flott uke Janne!
Klem Gry : )

Linda sa...

Så kule sko!
Toatettmappen ble knallfin!..Flinkis!
Leser lite for tiden.
Det går litt i rykk og napp med lesing her.
Men er jeg først igang med en god bok klarer jeg ikke å legge den fra meg!

Ha en fin uke!
Klem Linda

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Toalettveska ble lekker!
Herlige farger:)
Og skoene..sukk...tenk å dekorere sin egne sko, ingen vil ha maken:)
Kjempeide!

Turid sa...

Kreativt, toalettveska ble kjempefin.
Det samme med skoene, ideen var om ikke annet for å ha de til pynt....
Ta en flott å ny måned i bruk - tenk det er juni allerede!

Anonym sa...

Hei Toalettmappa ble så fin Stilig med skoene. Ha en fin dag og en uke Bodil

Orlaug sa...

Kjempeflott og spesiell toalettveske....og det same med skoa.....
Nok ein gong...det er berre fantasien som set grenser.
Ha det so bra!!!

johanne`s rom sa...

Så fin toalettveske du har laget. Oj, slike sko kunne det vært morsomt å ha, gøy. Den puffen i forrige innlegg ble forandra, ja, virkelig fin. Ønsker deg en hyggelig uke.

Margrethe sa...

Hei! takk for hyggelig besøk på bloggen min! Veldig hyggelig å lese at du har blitt inspirert; det gleder! Anbefaler deg å invistere i en lamineringsmaskin, det er mye artig en kan gjøre med den :) Trenger jo ikke kjøpe den dyreste heller. Jeg kjøpte min for noen hundrelapper på Claes Olson og den har funket veldig bra :)
Pen toalettveske du har laget, og de skoene med decoupage var artige da :)

Hanne sa...

Se der ja, så fin den toalettmappa ble! Den glir jo også rett inn i sommerens farger, og må fint kunne bli med på sommerfest?
Takk for boktips, denne boka fikk jeg umiddelbart lyst til å lese, så den skal jeg kjøpe og ha i beredskap til roligere dager. Ja, for de må vel komme?!
Decoupage på sko hadde jeg aldri kommet på av meg selv, men dette var en super ide - takk!
Ønsker deg en framifrå onsdag :-)
Pludrehanneklem

MITT FARGERIKE sa...

Kjempeflott toalettveske du har laga, er litt flau over min plastikkpose når eg er på campingtur. Får satse på å lage ei når maskina kjem heim etter sørvis. Trur eg har eit kjøkkensett etter min mor i lignande mønster, men det er i gult. Har baka meg ei kake (isoporkake)med marens med ris i som eg trudde eg hadde sett på din blogg, men eg fann den ikkje igjen.
Ønsker at vi kan få litt varmere vær igjen, litt tufse for oss på kysten no. Ha ein fin dag!

cille sa...

For en herlig toalettmappe du har laget! Falt pladask! Lyst å lage en til?? Veldig koslig blogg du har, og masse fine håndarbeider du tryller fram! Titter snart innom igjen! Klem..

oline's skattekammer sa...

Så fin toalettveska ble da!! Og skoene var bare knall-lekre..! Boka virker bra, alltid arti med boktips, for en lesehest som meg!! Ha en fin tid videre!!

Tani sa...

Toalettvesken ble kjempestilig!!Så flink du er!Koselig blogg å være på besøk i...God helg!Hilsen fra sørlandet

Tussilago sa...

Flott toalettveske!!!!!!
Så gøy å prøve nye farvenyanser..våge seg utpå med noe annet enn det man lettest velger! Jeg likte virkelig den hekle-rute varianten, syns den var ekstra sprek. Og med de fargene du hadde valgt, ble det litt sånn "retro"-preg over det.
Gøyale sko...en ide til å lage en dekorasjon av gamle slitte sko også!

Vi har ennå grått og kjølig vær her...mye vind og regn, såpass mye i mange dager nå..at vi er litt lei;) Vi vil så gjerne starte "smmeren" på alvor i hagen...plante ut fra driv-lavvoen vår...men våger ikke riktig enda..og da blir man utålmodig!

Bodil sa...

Sommarleg og flott toalettveske :) Stilige sko og!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails