Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, april 12

Vårtegn på Frei


Det er så koselig med en tur i skogen på denne tiden. Masse hvitveis og hestehov, og bjørken har det lette lysegrønne sløret som forteller at nå er det like før ..........

På barneskolen sang vi ofte denne sangen som jeg anser som en hyllest til
våren :

No livnar det i lundar,
no lauvast det i li,
den heile skapning stundar,
no fram til sumars tid.

Det er vel fagre stunder.
når våren kjem her nord,
og atter som eit under,
nytt liv av daude gror.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Åååååå...det er noe det er altfor lite av på Smøla, så er det hvitveis. Vokser nesten kun på "inner sia"...Jeg har alltid ønsket meg en skog av hvitveis å plukke av! En av de fineste blomstene jeg vet om.

Magdalena sa...

åååhhh,- dette var vakkert...
nå er det som vi hører det livner i lunder her vi bor...
håper påsken har vært fin!
klem til deg¨~¨

Orlaug sa...

Ja, litt varme no, so kjem våren for fullt. Fann dei fyrste kvitveisen sist fredag.
Tusen takk for tips ang. decopage.....må berre prøve igjen.

Alvas Hobby og Garden Bird sa...

Ja det er bare så vakkert når våren kommer, alle vårtegna som stadig dukker opp!
Liker den sangen,hørte den foresten i dag...da er det vår:)
Klem!

Kjersti G. sa...

Ja, vi er inne i en fin tid nå. Har kosa meg hele påska med finvær og fuglekvitter. Vi går en fin tid i møte nå.

Line:) sa...

Hei;titter innom den koselige bloggen din:)
Du maler kjempefine ting!
Det begynner å spire så smått her også;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails