Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, mars 15

Abstinens



For en tid tilbake fikk jeg dette lille morsomme skiltet av min venninne Ingunn. Regner med hun mente dette passet utmerket for en kaffekjerring som meg.

Men på grunn av en del mageplager, fant jeg denne uka ut at jeg skulle slutte med kaffedrikking. 8- 10 store krus med kaffe pr. dag kan kanskje bli i drøyeste laget, så jeg bestemte meg for å kutte ut alt som luktet av kaffe. Forrige mandagskveld nøt jeg siste krus av dette edle stoffet (trodde jeg). Tirsdagen gikk egentlig bra, selv om kaffe ble erstattet med te. Magen ble også i orden igjen. Onsdag morgen våknet jeg med skallebank, men jeg kreket meg på jobb. Men skrekk og gru, utover formiddagen ble jeg svimmel, kaldsvettet, og skallebanken økte i styrke. Selv med en ekstra fleecejakke hakket jeg tenner, og var overbevist om at influensaen hadde rammet meg med full styrke, og var ganske sikker på at jeg ikke holdt arbeidsdagen ut. Helt til jeg fant ut at jeg skulle prøve å ta et krus kaffe som siste utvei (2 paracet hadde ikke hjulpet). Faktisk var ikke kruset halvdrukket før jeg kjente formen stige, og i løpet av ti minutter følte jeg meg som et nytt menneske. Tenk at kaffe kan forårsake så mye både på "godt og vondt". Abstinens er jammen ingen spøk ...............

Så nå holder jeg kaffedrikkingen på et moderat nivå. Magen godkjenner 3 - 4 krus for dag, og jeg personlig kan nyte "min last" så lenge jeg greier å holde meg på dette nivået. Samtidig kan skiltet jeg fikk av Ingunn fortsatt få henge som pynt på microbølgeovnen (det er magnet bak), og jeg kan fremdeles leve etter setningen som er beskrevet på skiltet : Drink coffee - do stupid things faster with more energy

1 kommentar:

Jorunn sa...

Så morsomt skilt! Uff, at man skal få så abstinens bare av kaffe! Litt skummelt egentlig.. Men vi får si som i reklamen: Må ha det, bare må ha det ;0)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails