Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

onsdag, februar 25

Huset ved moskeen av Kader Abdolah

For den som liker å lese bøker fra fremmede kulturer, er virkelig dette en bok som bør leses. Boka omhandeler en storfamilie, som bor i et hus ved siden av moskeen i en liten by i Iran. I huset bor en rik teppehandler, byens imam, og en blind bønneutroper som også er keramiker. I tillegg kommer koner, barn, og bestemødrene (som egentlig er tjenestejentene som har bodd i huset siden de var helt unge). Vi følger disse menneskene gjennom den religiøse og politiske revolusjonen som fant sted i Iran på 70 og 80-tallet. Boka er nydelig skrevet, lærerik, men samtidig full av triste og ganske groteske beskrivelser. Anbefales ................

1 kommentar:

Orlaug sa...

Åja, den kunne eg tenkt meg å lese.....spørs om den er å få tak i som lydbok, då...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails