Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, januar 25

Sjal i englemasker




Temaet for møtet i Frei husflidslag sist tirsdag, var englemasker, eller kjærlighetsmasker som teknikken også kalles. Dette er en gammel hekleteknikk, som er meget enkel, selv om den kanskje kan se litt innviklet ut. Englemasker blir ofte brukt til å hekle sjal. Vi fikk opplæring av to trivelige damer fra Molde. I kveld ble sjalet mitt ferdig ............

3 kommentarer:

Nikoline sa...

Hei!
Så nydeleg sjal,englemasker har eg aldri prøvd å hekla. Ser nokså vanskeleg ut synes eg,men eit lekkert resultat!! Du hadde så nydelege bilder under her også,så fint samansett.
Dei hustavlene har eg også malt mykje av,både for salg og på bestilling,og sjølv har eg det ordtaket på døra av eit kråskap på hytta. Det er så koseleg lite "vers" synes eg.
Ha ei super veke!

johanne`s rom sa...

Det så herlig og mykt ut, tror jeg har oppskrift på slike masker et sted. Kanskje jeg må prøve det også,men det er mye jeg har planer om. Ønsker deg en hyggelig uke.

Therese sa...

Englemasker er kjempeenkelt og ser kjempefint ut. Det er i tillegg morsomt og ser veldig avansert ut.

På min blogg ligger det en forklaring på hvordan man kan hekle englemaskesjal!

husmordrama.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails