Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

fredag, august 22

"Fredagsstrikkeklubben"


I sommer har jeg hørt på lydboka "Fredagsstrikkeklubben" av Kathleen Jacobs, mens jeg har sittet på verandaen med malersaker eller symaskin. Vi har hatt en ganske flott sommer her på Møre, og i og med at jeg har lang sommerferie, ble det ganske mange timer utendørs med et eller annet hobbyprosjekt. "Fredagsstrikkeklubben" hadde en historie som var midt i blinken for meg. Handlingen foregår i USA, og hovedpersonen som ble enslig mor, startet garnbutikk for å forsørge seg og barnet. Denne butikken ble et sosialt treffsted for mange av kundene, og fredagsstrikkeklubben ble etterhvert etablert. Denne klubben kan kanskje sammenlignes med strikkekafeene som etterhvert også er blitt så populære her i Norge. I boka får vi innblikk i livet til de forskjellige kvinnene som blir omtalt. Dette er kvinner fra forskjellige samfunnslag, men alle finner et pusterom i denne strikkeklubben, hvor de også får luftet sine problemer og vanskeligheter i livet. Jeg anbefaler denne boka, særlig for de som selv driver med håndarbeide, og kanskje spesielt for de som driver med strikking. Topp lesestoff!

1 kommentar:

Orlaug sa...

Hei!
Lydbøker, det må vere tingen.
Har aldri vore nokon lesehest, har liksom ikkje teke meg tid til det.
Handarbeid har vorte prioritert..Men no har eg tenkt at når eg kjem skikkeleg i gang på arbeidsrommet, skal eg høyre på nettopp lydbøker ( og musikk).
Håpar dei har litt å velge i på biblioteket...
God helg til deg!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails