Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

søndag, juni 22

Oreokake - variant 2


I helga har jeg bakt oreokake igjen. Jeg har to varianter av kaken, og denne har bunn av oreokjeks, et lag fyll laget av kremost, melis og fløte, samt et lag med sjokolademousse blandet med hakket oreokjeks. Kaken har topping av pisket krem overstrødd med hakket kjeks. Vanligvis pleier jeg å ha litt gelatin i ostekremen, noe jeg ikke gjorde denne gangen. Tenkte jeg skulle prøve om kaken holdt seg fin uten gelatin. Men ostekremen ble litt for bløt, så jeg kommer nok til å bruke gelatin neste gang igjen. Jeg har en tante som feiret bursdag i dag, så kaken ble med til henne.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails