Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

torsdag, april 10

Der Gud gråter


På biblioteket har jeg lånt lydboka "Der Gud gråter" av Siba Shakib. I boka følger vi den
afganske kvinnen Shirin-Gol, og hennes kamp for å berge familien gjennom krig, sult og fattigdom. Og ikke minst får vi utførlig skildring av kvinneliv og kvinners kår i et samfunn hvor kvinnen ikke får lov til å vise seg på gaten uten mannlig anstand. Dette er landet hvor svært mange bor i flyktningeleirer, kvinner blir voldtatt av soldater og enker må prostituere seg for å skaffe penger til mat. Boka er meget godt skrevet og kan trygt anbefales til andre. Jeg forstår godt hvorfor boka har fått tittelen "Der Gud gråter".

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails