Hobbydagbok

Denne bloggen er ment å være min hobbydagbok, hvor jeg forteller om skapertrang, ferdige og uferdige prosjekter, og litt til.
Samtidig håper jeg å kunne utveksle idéer og finne inspirasjon fra andre med samme interesser som meg selv.

torsdag, februar 14

Oreo iskake



Min mor fyller 70 år om noen dager. I den anledning skal jeg bake noen kaker, og tenkte like godt jeg skulle gjøre unna litt nå mens jeg har fri. Har en oppskrift på Oreo iskake som jeg synes er god. Basisen i denne kaken er den amerikanske oreokjeksen som er blitt så populær.
I kaken er det oreokjeks i bunnen, midt mellom islagene, og som topping på kaken. For at kaken ikke skal smelte mens den står på kakebordet, pleier jeg å ta i 5-6 plater gelatin i ismassen. Smaken på kaken forringes ikke, og så slipper man å springe for å putte den i fryseren midt i selskapet.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails